driveit.dk
  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN

driveit.dk

  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN
CARSNEWS

Se billederne: Ny Audi RS6 med 600 hestekræfter

Af Nikolaj Karlshøj 21. august 2019
Af Nikolaj Karlshøj 21. august 2019

Brutalitet frem for alt i den mest aggressive stationcar fra Audi nogensinde. Med 600 hestekræfter og firehjulstræk er 0-100 klaret på 3,6 sekunder.

RS6 har været kongen af praktiske Audier, siden den første model kombinerede en turboladet V8 med stort bagagerum i 2002. Og selvom mærkets modelprogrammet siden da har stukket af i hver sin retning med SUV-modeller, crossovers og hatchbacks i alle mulige former og størrelser, har opskriften på en overlegen stationcar med evne til at klistre labradoren fast på indersiden af bagruden ikke ændret sig. For den fejler intet.

Kraftværket i den nye RS6 er en opgraderet version af forgængerens fireliters biturbo-V8, som takket være større turboladere leverer 600 hestekræfter – og jeps, det er fem heste mindre end Performance-versionen af den foregående, men den nye slår igen med 800 brutale newtonmeter. Med 3,6 sekunder fra 0-100 kilometer i timen kan du køre fra en Porsche 911 Turbo fra nyere tidsalder, selvom RS6 nu vejer på den tunge side af to tons (den har af en eller anden grund taget omkring 140 kilo på i vægt), og den begrænsede topfart på 250 kilometer i timen kan løftes til 280 – eller 305 kilometer i timen.

Firehjulstræk er en decideret selvfølge i en potent Audi, men til forskel fra rivalerne Mercedes-AMG E 63 og BMW M5 kan du ikke frakoble forhjulene og forvandle RS6 til en driftmaskine. Kunderne vil alligevel aldrig bruge dén funktion, vil Audi nok sige. Til gengæld fås RS6 nu med firehjulstyring, mens luftundervogn igen standard – og stålfjedre med adaptive dæmpere, som kan justeres i forskellige trin, koster ekstra.

Foruden det aggressive og 80 millimeter bredere bodykit, som ikke levner tvivl om, at RS6 kan give en motorcykelbetjent et nervøst sammenbrud, får du 21-tommershjul og 10-stemplede forbremser med 420 millimeter store skiver. Du kan opgradere til 22-tommershjul samt tilføje Dynamic-pakken, som indeholder 440 millimeter store kulfiberkeramiske skiver.

Se billederne: Ny Audi RS6 med 600 hestekræfter
Se billederne: Ny Audi RS6 med 600 hestekræfter
Se billederne: Ny Audi RS6 med 600 hestekræfter
Se billederne: Ny Audi RS6 med 600 hestekræfter
Se billederne: Ny Audi RS6 med 600 hestekræfter
Se billederne: Ny Audi RS6 med 600 hestekræfter
Se billederne: Ny Audi RS6 med 600 hestekræfter
Se billederne: Ny Audi RS6 med 600 hestekræfter
Se billederne: Ny Audi RS6 med 600 hestekræfter
Se billederne: Ny Audi RS6 med 600 hestekræfter
audiquattrors6
4
Facebook
Andre historier
Se billederne: Kostbar hyldest til halvfemsernes Bugatti
Næste historie
Se interiøret i den nye, elektriske Porsche Taycan

Andre pressemeddelelser, du sikkert også kan lide

Hvis Rambo blev tvunget til at køre elbil

18. oktober 2020

Gordon Murrays T.50 er nutidens version af McLaren...

5. august 2020

Ondskab fra Affalterbach: AMG GT Black Series

15. juli 2020

Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS

12. juni 2020

Den ultimative autocamper?

22. maj 2020

Da Ferrari byggede rallybiler

21. maj 2020

Køb den på auktion: Ferrari-samlerens kronjuvel

22. marts 2020

Er det her verdens fedeste Toyota Land Cruiser?

21. marts 2020

Navnet er Cooper – Mini Cooper

15. marts 2020

Køb den på auktion: En Porsche, du drømmer...

5. marts 2020

Seneste historier

  • Frederik Schandorff: 2022 har været fantastisk – glæder mig til 2023

    8. januar 2023
  • Vildt gennembrud for dansk motorsportstalent: Sikrer drømmekontrakt hos Porsche

    17. december 2022
  • Jensen og Schandorff til Asian Le Mans Series med Car Guy Racing

    14. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen efter deltagelse i Gulf 12 Hours: God forberedelse til Daytona

    12. december 2022
  • Frederik Schandorff om ny McLaren-kontrakt i USA: Det er fantastisk

    12. december 2022
  • The Viking Invasion: Kevin, Jan Magnussen joins MDK Motorsports for the Rolex 24 at Daytona

    9. december 2022
  • Gulf 12 Hours: Nicklas Nielsen klar til Abu Dhabi-løb med AF Corse

    9. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen klar til Gulf 12 Hours med MDK Motorsports

    9. december 2022
  • Mikkel Jensen efter exit fra VM-finale: Positiv weekend trods udfordringer

    14. november 2022
  • Tredje gang i træk: Nicklas Nielsen sikrede VM-titel i Bahrain

    14. november 2022

Keep in touch

Facebook Instagram
Footer Logo

© 2018 – Drive It