driveit.dk
  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN

driveit.dk

  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN
CARSNEWS

Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS

Af Nikolaj Karlshøj 12. juni 2020
Af Nikolaj Karlshøj 12. juni 2020

Porsche dropper V6 til fordel for en massiv V8 i motorrummet på den nye Cayenne GTS. Og vi elsker det.

Først så vi de nye GTS-versioner af Cayman og Boxster med en sekscylindret suge-boxermotor i stedet for forgængerens lille firecylindrede turbo. Nu er turen så kommet til den store Cayenne GTS, som også er gået op i antallet af cylindre og nu har otte propper under motorhjelmen.

Den nye fireliters V8 med biturbo er et step op fra forgængerens 3,6-liters V6, og takket være de 460 hestekræfter – 20 mere end før – napper den de første 100 kilometer i timen på 4,5 sekunder med Sport Chrono-pakken. Og det er uanset, om du vælger coupéversionen eller den almindelige Cayenne med det store bagagerum.

Som altid tilføjer GTS-betegnelsen også rigelige mængder udstyr og styling, som giver den store SUV et mere sporty look – så som den 20 millimeter lavere sportsundervogn med aktive dæmpere og Porsche Torque Vectoring Plus med differentialespærre, 21-tommers RS Spyder-hjul samt Sport Design-pakken med GTS-detaljer som de mørktonede lygteglas og sorte emblemer og mærkater.

Standard er også en sportsudstødning med fire rørhaler, mens Cayenne GTS Coupé fås med en særlig udstødning med to centermonterede rørhaler á la 911 GT3 – og som bestilles i kombination med Lightweight Sports-pakken, som bl.a. indeholder kulfibertag og andre sager.

På ekstraudstyrslisten til de nye GTS-modeller findes også kulfiberkeramiske bremser eller de nye Porsche Surface Coated Brakes (skiver med ekstra hård overfladebehandling), styring på baghjulene samt 10 millimeter lavere undervogn med luftdæmpere.

Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS
Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS
Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS
Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS
Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS
Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS
Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS
Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS
cayennecayenne coupégtsporsche
7
Facebook
Andre historier
Jan Magnussen og Dennis Lind stiller op for Corvette Racing i virtuelt 24-timers Le Mans
Næste historie
Mikkel Jensen til start i to verdensberømte 24-timersløb

Andre historer, du sikkert også kan lide

Hvis Rambo blev tvunget til at køre elbil

18. oktober 2020

Gordon Murrays T.50 er nutidens version af McLaren...

5. august 2020

Ondskab fra Affalterbach: AMG GT Black Series

15. juli 2020

Den ultimative autocamper?

22. maj 2020

Da Ferrari byggede rallybiler

21. maj 2020

Køb den på auktion: Ferrari-samlerens kronjuvel

22. marts 2020

Er det her verdens fedeste Toyota Land Cruiser?

21. marts 2020

Navnet er Cooper – Mini Cooper

15. marts 2020

Køb den på auktion: En Porsche, du drømmer...

5. marts 2020

Aston Martin V12 Speedster: Bond, Batman og Top...

5. marts 2020

Seneste historier

  • Nicklas Nielsen klar til debut i 24-timersløb på Daytona

    12. januar 2021
  • Bastian Buus klar til to fulde sæsoner i Porsche Carrera Cup Deutschland

    10. januar 2021
  • Mikkel Jensen klar til 24-timersløb på Daytona med amerikansk LMP2-team

    16. december 2020
  • Louise Frost vil køre TCR med LM Racing i 2021

    14. december 2020
  • LM Racing genopstiller med Magnussen og Sylvest i 2021

    10. december 2020
  • Jan Magnussen ny dansk mærkeambassadør for CUPRA

    3. december 2020
  • Jan Magnussen teamer op med danske High Class Racing i FIA WEC

    2. december 2020
  • GT World Challenge: Dennis Lind sluttede udfordrende sæson af med topresultat

    17. november 2020
  • Dansk Ferrari-triumf i Bahrain: Nicklas Nielsen WEC-mester i første forsøg

    15. november 2020
  • 17 år og helt suveræn: Bastian Buus sikrede europamesterskabet på Paul Ricard

    15. november 2020

Keep in touch

Facebook Instagram
Footer Logo

© 2018 – Drive It