GT2 RS er den hellige gral for Porsche-folk, der ikke kan få det vildt nok.
Opskriften er så mange hestekræfter som overhovedet muligt, pakket ind i det et design, som ikke lader nogen tvivl om, at køretøjet kan køre fra hvad som helst. Seneste version af GT2 RS bygger som de tidligere udgaver på 911 Turbo S, som de fleste vil mene har rigeligt med kræfter. Men efter en tur på operationsbordet har Porsches ingeniører løftet ydelsen fra 580 til 700 hestekræfter, blandt andet ved at udskifte de to turboladere med et sæt større af slagsen.
Fra firehjulstræk til baghjulstræk
Traditionen tro er firehjulstrækket forvandlet til baghjulstræk som på Porsches Le Mans-racere, men takket være en effektiv PDK-gearkasse og bagdæk så brede som olietønder har GT2 RS alligevel greb nok til at sende dig fra 0-100 km/t på sølle 2,8 sekunder. Topfarten er 340.
Prisen? Alene at få komme på listen over købere er en udfordring i sig selv, for Porsches specialmodeller er eftertragtede varer blandt samlere. Lykkedes det alligevel at komme i betragtning, kan du forvente en udskrivning på godt 5,5 millioner kroner inklusive afgifter.