driveit.dk
  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN

driveit.dk

  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN
CARSNEWS

Den hurtigste Porsche Cayenne er nu en hybrid

Af Nikolaj Karlshøj 13. august 2019
Af Nikolaj Karlshøj 13. august 2019

Skal du have en Porsche Cayenne, som kører fra alle de andre Cayenner, skal du have den klimavenlige version med 680 hestekræfter og en topfart på lige under 300 kilometer i timen.

Den mest kraftfulde Panamera har siden 2018 været en plugin-hybrid, og nu følger Porsche mønsteret med en heftig el-pumpet version af Cayenne og Cayenne Coupé. Ved at udstyre den i forvejen brutale biturbo-V8 fra Cayenne Turbo med en 136-hestes elmotor integreret i den ottetrins automatgearkasse, løftes ydelsen fra 550 til 680 hestekræfter og 900 newtonmeter. Både Cayenne Turbo S E-Hybrid og Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé (jeps, det er et temmelig langt modelnavn) napper de første 100 kilometer i timen på 3,8 sekunder og når 295 på toppen. Og kører du pænt, skulle du kunne nå et forbrug på mellem 25,6 og 27 kilometer per liter benzin.

Det siger sig selv, at elmotoren primært fungerer som et absurd powerboost, men du kan også slukke for benzinhestene og køre Cayenne S E-Hybrid udelukkende på el – med op til 135 kilometer i timen. Op til 40 kilometer kan tilbagelægges uden brug af V8-motoren, og eftersom er der tale om en plug-in-hybrid, kan du lade det 14,1 kW/h store batteri op fra en ladestander, mens bilen er parkeret. Og så er både Cayenne Turbo S E-Hybrid og Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé som standard udstyret med alt det, du må betale ekstra for i de andre modeller, så som luftundervognen med Porsche Dynamic Chassis Control, Porsche Torque Vectoring Plus, spærredifferentiale, Sport Chrono-pakke, kulfiberkeramiske bremser, 21-tommershjul og meget andet.

Den hurtigste Porsche Cayenne er nu en hybrid
Den hurtigste Porsche Cayenne er nu en hybrid
Den hurtigste Porsche Cayenne er nu en hybrid
Den hurtigste Porsche Cayenne er nu en hybrid
cayennehybridporsche
4
Facebook
Andre historier
Køb den på auktion: En McLaren, der smelter dit hjerte
Næste historie
Køb den på auktion: Rust for millioner

Andre pressemeddelelser, du sikkert også kan lide

Hvis Rambo blev tvunget til at køre elbil

18. oktober 2020

Gordon Murrays T.50 er nutidens version af McLaren...

5. august 2020

Ondskab fra Affalterbach: AMG GT Black Series

15. juli 2020

Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS

12. juni 2020

Den ultimative autocamper?

22. maj 2020

Da Ferrari byggede rallybiler

21. maj 2020

Køb den på auktion: Ferrari-samlerens kronjuvel

22. marts 2020

Er det her verdens fedeste Toyota Land Cruiser?

21. marts 2020

Navnet er Cooper – Mini Cooper

15. marts 2020

Køb den på auktion: En Porsche, du drømmer...

5. marts 2020

Seneste historier

  • Frederik Schandorff: 2022 har været fantastisk – glæder mig til 2023

    8. januar 2023
  • Vildt gennembrud for dansk motorsportstalent: Sikrer drømmekontrakt hos Porsche

    17. december 2022
  • Jensen og Schandorff til Asian Le Mans Series med Car Guy Racing

    14. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen efter deltagelse i Gulf 12 Hours: God forberedelse til Daytona

    12. december 2022
  • Frederik Schandorff om ny McLaren-kontrakt i USA: Det er fantastisk

    12. december 2022
  • The Viking Invasion: Kevin, Jan Magnussen joins MDK Motorsports for the Rolex 24 at Daytona

    9. december 2022
  • Gulf 12 Hours: Nicklas Nielsen klar til Abu Dhabi-løb med AF Corse

    9. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen klar til Gulf 12 Hours med MDK Motorsports

    9. december 2022
  • Mikkel Jensen efter exit fra VM-finale: Positiv weekend trods udfordringer

    14. november 2022
  • Tredje gang i træk: Nicklas Nielsen sikrede VM-titel i Bahrain

    14. november 2022

Keep in touch

Facebook Instagram
Footer Logo

© 2018 – Drive It