driveit.dk
  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN

driveit.dk

  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN
CARSNEWS

Nyhed: Mercedes-AMG GT R Roadster

Af Nikolaj Karlshøj 4. marts 2019
Af Nikolaj Karlshøj 4. marts 2019

Med GTR Roadster har Mercedes-AMG gjort topmodellen endnu mere forførende. Kun 750 kunder får mulighed for at opleve de 585 heste al fresco.

Porsche har 911 Speedster, og Ferrari har 488 Pista Spider. Og nu melder Mercedes-AMG sig på banen med en topløs udgave af den mest rå sportsvogn, man kan finde i programmet. Det siger sig selv, at GT R er bygget til dem, som vil udfordre sig selv på racerbanen, men også nyde den friske havluft langs kystlinjen – og ikke mindst den uspolerede lyd fra den 585-hestes biturbo-V8, som er dekoreret med en plakette med signaturen fra en mekaniker, som har samlet motoren i de hellige haller i Affalterbach. Med 3,6 sekunder fra nul til 100 er GT R Roadster lige så hurtig som coupéversionen, og topfarten er 317 kilometer i timen.

Nyhed: Mercedes-AMG GT R Roadster
Nyhed: Mercedes-AMG GT R Roadster
Nyhed: Mercedes-AMG GT R Roadster
Nyhed: Mercedes-AMG GT R Roadster
Nyhed: Mercedes-AMG GT R Roadster
Nyhed: Mercedes-AMG GT R Roadster

Taget er erstattet af en trelags-kaleche, som ikke er nærmere beskrevet, end at den holder regn og den værste støj ude. Derudover indeholder Mercedes-AMG GT R Roadster de samme features som coupéversionen, blandt andet det bredere, mere aggressive karrosseri med aktive aero-elementer som frontspoileren, der, afhængigt af det valgte køreprogram, kan bevæge sig 40 millimeter ned optimere et vakuum under bilen. Der er også elektronisk kontrolleret differentiale, aktiv undervogn, medstyrende bagaksel og meget andet. Og en grandios bagvinge, naturligvis.

Vægten er reduceret ved blandt andet at strippe bilen for det meste lydisolerende materiale, ligesom de smedede fælge og udstødningssystemet i titanium er med til at spare kilogram. Sidstnævnte sørger for en sublim lyd, som takket være aktive flaps varierer afhængig af køreprogrammet. Disse er der seks af, mens der er yderligere fire AMG Dynamics-indstillinger, som bestemmer, hvor sensibelt ESP-systemet skal reagere i ekstreme situationer – fra Basic til Master.

Ah, ja – og så er der naturligvis også den digitale instrumentering, hvor du selv har mulighed for at vælge layout. Fra Classic over Sporty til det hardcore Supersport, som er inspireret af cockpittet i racerbilerne og blandt andet giver tegn, når det er tid til at trække i skiftepadlerne bag rattet.

mercedes-amgmercedes-benzroadster
0
Facebook
Andre historier
Jan Magnussen: Et hårdt Daytona
Næste historie
Christina Nielsen vil vinde prestigefyldt 12-timersløb med Meyer Shank Racing

Andre pressemeddelelser, du sikkert også kan lide

Hvis Rambo blev tvunget til at køre elbil

18. oktober 2020

Gordon Murrays T.50 er nutidens version af McLaren...

5. august 2020

Ondskab fra Affalterbach: AMG GT Black Series

15. juli 2020

Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS

12. juni 2020

Den ultimative autocamper?

22. maj 2020

Da Ferrari byggede rallybiler

21. maj 2020

Køb den på auktion: Ferrari-samlerens kronjuvel

22. marts 2020

Er det her verdens fedeste Toyota Land Cruiser?

21. marts 2020

Navnet er Cooper – Mini Cooper

15. marts 2020

Køb den på auktion: En Porsche, du drømmer...

5. marts 2020

Seneste historier

  • Frederik Schandorff: 2022 har været fantastisk – glæder mig til 2023

    8. januar 2023
  • Vildt gennembrud for dansk motorsportstalent: Sikrer drømmekontrakt hos Porsche

    17. december 2022
  • Jensen og Schandorff til Asian Le Mans Series med Car Guy Racing

    14. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen efter deltagelse i Gulf 12 Hours: God forberedelse til Daytona

    12. december 2022
  • Frederik Schandorff om ny McLaren-kontrakt i USA: Det er fantastisk

    12. december 2022
  • The Viking Invasion: Kevin, Jan Magnussen joins MDK Motorsports for the Rolex 24 at Daytona

    9. december 2022
  • Gulf 12 Hours: Nicklas Nielsen klar til Abu Dhabi-løb med AF Corse

    9. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen klar til Gulf 12 Hours med MDK Motorsports

    9. december 2022
  • Mikkel Jensen efter exit fra VM-finale: Positiv weekend trods udfordringer

    14. november 2022
  • Tredje gang i træk: Nicklas Nielsen sikrede VM-titel i Bahrain

    14. november 2022

Keep in touch

Facebook Instagram
Footer Logo

© 2018 – Drive It