Du er vild med Ferrari Portofino, men vil faktisk hellere have en coupé? Løsningen er her. Og den hedder Roma.
Jeps, der er noget Aston Martin Vantage over den. Men Ferrari Roma er mere romantisk i sine svulmende linjer og uden den dér aerotech-brutalitet, som præger den i øvrigt velformede britiske 911-dræber. Der er noget Daytona over den spidse front, men også noget 250 GT over den bløde linjeføring henover forskærmene – og noget GTO over de sexede bagskærme. Italienerne har med andre ord marineret en god portion af de smukkeste coupéer fra tresseerne ind i modellen, som nok så fint bærer navnet på moderlandets mest berømte by.
Den har bagsæder, men de er ret små, og den har også et bagagerum under klappen, som i øvrigt ikke åbner som en hatchback, men praktisk tager åbenbarer et udvendigt rum. Og trods silhuetten fra tresserne er Roma naturligvis ikke helt fri for innovative tech-løsninger – så som den nederste del af bagruden, som faktisk er en aktiv spoiler, som løfter sig automatisk for at stabilisere, men også fungerer som en luftbremse. Læg dertil to ekstra, mere hardcore køreprogrammer, som du naturligvis vælger med Manettino-drejeknappen. Interiøret? Noget ganske andet og mere GT-agtigt end Portofino.
Drivlinen er baseret på samme 3,9-liters biturbo-V8, som du finder i Portofino (de to biler har også identisk akselafstand), men med 620 hestekræfter (20 hypper mere) koblet til den nye 8-trins dobbeltkoblingsgearkasse fra SF90 Stradale. De vigtige tal siger 3,4 sekunder fra nul til 100 og en topfart på ‘mere end 320 kilometer i timen’, som man siger i Modena.