driveit.dk
  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN

driveit.dk

  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN
CARSNEWS

Den stille majestæt

Af Nikolaj Karlshøj 7. august 2017
Af Nikolaj Karlshøj 7. august 2017

Stilhed er et mantra for den nye Rolls-Royce Phantom, som foruden at være imponerende på enhver måde muligvis er den mest lydløse bil nogensinde.

Rolls-Royce. Alene at udtale mærket får dig til at ranke ryggen. Der findes ikke noget mere majestætisk end en Rolls, og med den seneste Phantom lever det britiske mærke fint op til sin stolte arv, når det gælder imponerende facts.

Det er ikke så meget den kraftfulde V12 med biturbo og 571 hestekræfter, som skal imponere. Eller chassiset, som er 30 procent mere vridningsstabilt end forgængeren. Det er mere mængden af ressourcer, som har skabt det, de kalder den mest lydløse bil nogensinde. Så som de 130 kg lydisolering – eller de dobbelte lag aluminium, isoleret med særligt skum, som eliminerer både enhver form for støj og vibrationer. Selv dækkene – kaldet ‘Silent-Seal Tires’ – er udviklet i tæt samarbejde med leverandøren og består af et særligt lag isolering indvendigt i dækket, som sammen med de mange andre støjreducerende tiltag gør det muligt at foretage hviskende samtaler med 200 kilometer i timen.

Den stille majestæt
Den stille majestæt
Den stille majestæt
Den stille majestæt

Det flyvende tæppe

Det siger sig selv, at den er udstyret med computerstyret luftundervogn, som giver en komfort, som Rolls-Royce selv ynder at beskrive som ‘Magic Carpet Ride’. Affjedringen foretager millioner af udregninger hvert eneste sekund for at sikre den blødeste køretur, du nogensinde har oplevet. Dette via data fra blandt andet et kamera, som scanner vejen foran bilen og registrerer de mindste bump – også når køretøjet drejer.

Den nye Phantom rummer naturligvis en alenlang liste af aktive assistentsystemer, som både sørger for det bedste køreegenskaber og den absolut højeste sikkerhed, og til at håndtere al denne avancerede teknologi har BMW (som ejer Rolls-Royce) måtte udvikle det, de kalder for den største og kraftigste processor i fabrikkens historie.

Det vigtige bagsæde

Bagsædet er den hellige gral i en Rolls-Royce, og her forkæles kongelige og milliardærer i en verden af ypperlig luksus. Her er ingen fancy touch-skærme eller plastikknapper, for enhver knap, greb eller håndtag er fremstillet i robust metal. Loftet er en stjernehimmel, der er varme i både sæder og armlæn, og så har Rolls-Royce formået at forvandle kabinen til et slags galleri. Et galleri, siger du? Yes, for instrumentbordet er i hele sin bredde udstyret med en tyk glasplade, hvorunder det er muligt at få integreret små kunstværker i samarbejde med anerkendte kunstnere. Hvad siger du eksempelvis til en 3D-kort over din DNA? Abstrakt silkedesign eller håndmalet porcelæn?

Der er ikke noget, som ikke kan lade sig gøre med den nye Rolls-Royce.

phantomrolls-royce
0
Facebook
Andre historier
Anmeldelse: En forførende formel
Næste historie
Cayenne den tredje

Andre pressemeddelelser, du sikkert også kan lide

Hvis Rambo blev tvunget til at køre elbil

18. oktober 2020

Gordon Murrays T.50 er nutidens version af McLaren...

5. august 2020

Ondskab fra Affalterbach: AMG GT Black Series

15. juli 2020

Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS

12. juni 2020

Den ultimative autocamper?

22. maj 2020

Da Ferrari byggede rallybiler

21. maj 2020

Køb den på auktion: Ferrari-samlerens kronjuvel

22. marts 2020

Er det her verdens fedeste Toyota Land Cruiser?

21. marts 2020

Navnet er Cooper – Mini Cooper

15. marts 2020

Køb den på auktion: En Porsche, du drømmer...

5. marts 2020

Seneste historier

  • Frederik Schandorff: 2022 har været fantastisk – glæder mig til 2023

    8. januar 2023
  • Vildt gennembrud for dansk motorsportstalent: Sikrer drømmekontrakt hos Porsche

    17. december 2022
  • Jensen og Schandorff til Asian Le Mans Series med Car Guy Racing

    14. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen efter deltagelse i Gulf 12 Hours: God forberedelse til Daytona

    12. december 2022
  • Frederik Schandorff om ny McLaren-kontrakt i USA: Det er fantastisk

    12. december 2022
  • The Viking Invasion: Kevin, Jan Magnussen joins MDK Motorsports for the Rolex 24 at Daytona

    9. december 2022
  • Gulf 12 Hours: Nicklas Nielsen klar til Abu Dhabi-løb med AF Corse

    9. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen klar til Gulf 12 Hours med MDK Motorsports

    9. december 2022
  • Mikkel Jensen efter exit fra VM-finale: Positiv weekend trods udfordringer

    14. november 2022
  • Tredje gang i træk: Nicklas Nielsen sikrede VM-titel i Bahrain

    14. november 2022

Keep in touch

Facebook Instagram
Footer Logo

© 2018 – Drive It