Mens andre producenter viste fremtidskoncepter Shanghai Motor Show, præsenterede BMW en kommende klassiker, som skød sig lige ind i entusiasternes hjerter.
M4 Club Sport er nemlig alt det, som mærket fra München ved om at lave sportsvogne, kogt ned til én kraftfuld og lynende hurtig kørerfokuseret coupé. BMW M er, hvad AMG er for Mercedes-Benz, og drevet af ønsket om at sælge flere biler kan du i dag få Mversioner af alt fra 2-serien til X6.
Club Sport er imidlertid en model, som skal produceres i et begrænset antal, hvilket burde gøre den til en lukrativ investering. De heldige får en bil, som er udviklet til ren nydelse på og uden for racerbanen, for Club Sport placerer sig nemlig mellem den almindelige M4 og den ekstreme GTS.
Nordsløjfen på lidt over syv og et halvt minut
Den sekscylindrede turbomotor er løftet til 460 hk, hvilket sikrer en 0-100-tid på 3,9 sekunder og en elektronisk begrænset topfart på 280 km/t. Undervognen er baseret på dét, du får, når du bestiller en M4 med Competition Package, hvilket betyder adaptive dæmpere, som gør det muligt at vælge mellem Comfort, Sport og Sport Plus.
ESP-system og det aktive M-differentiale er tilpasset Club Sport, hvilket har været medvirkende til, at et eksemplar har rundet den berygtede Nürburgring Nordschleife på syv minutter og 38 sekunder – altså lige så hurtigt som død og helvede. Læg dertil særlige trackday-dæk vredet omkring ekstremt lette fælge, store bremser og en kabine svøbt i Alcantara, og du har en sand køremaskine.