Hvis du har en hund, som mangler at blive stimuleret, er Audi klar med en opdateret RS4, som stadig er den hellige gral indenfor overpumpede stationcars.
Det var Audi, som startede den sære trend med fandens hurtige stationcars tilbage i halvfemserne. Som om det ikke var ydmygende nok for en Porsche-ejer at blive overhalet af en Audi, så kunne der pludselig også stå en hund og glo ud gennem bagruden af bilen, du forsøgte at hænge på. Faktisk fås den nye RS4 kun som stationcar, hvilket er helt fint med os, eftersom alt andet altid har virket forkert.
Effekten er stadig 450 hestekræfter fra en veltrimmet 2,9-liters V6 med biturbo, og med firehjulstræk og en 8-trins automatgearkasse optimeret af RS-afdelingen skal du nok nå på skiferie inden de første lifter åbner. Nul til hundrede? 4,1 sekunder – og 280 kilometer i timen på toppen, hvis du får hævet begrænseren med RS Dynamic-pakken.
Det er visuelt, du spotter forskellene. A4 fik et facelift i foråret, hvilket fik standardmodellerne til at ligne RS-modeller, og således har designerne fået besked på at gøre RS4 – som bygges af Audi Sport i Neckarsulm – endnu mere brutal at se på.
De spændstige skærme virker endnu bredere, måske takket være pluskæberne med enorme luftindtag som synes større end nogensinde. Den har 19-tommerhjul som standard, grillen med det RS-typiske bikubedesign er lakeret i sort højglans, og du kan få den leveret helt uden RS- og quattro-logoer, hvis du er den diskrete type, som gerne vil overraske… Kom så, Fido.