driveit.dk
  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN

driveit.dk

  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN
CARSNEWS

Se billederne: Comeback til topløs V12-Ferrari

Af Nikolaj Karlshøj 9. september 2019
Af Nikolaj Karlshøj 9. september 2019

Bortset fra nogle enkelte specialmodeller har Ferrari ikke produceret en 12-cylindret cabriolet de sidste 50 år. Men nu er ventetiden ovre, for 812 GTS er en klassisk, åben sportsvogn, som Enzo formentlig ville have elsket.

Jeps, den nye 812 GTS er sådan set en topløs udgave af 812 Superfast, hvilket ikke ligefrem devalurer konceptet. Det betyder nemlig, at GTS (hvilket står for Gran Turismo Spider) er udstyret med al den seneste teknologi, som får dig til at mønstre den 12-cylindrede under fronthjelmen. De 800 hestekræfter fra den 6,5-liters muskel uden nogen form for trykladning sender dig, ligesom coupéversionen, fra nul til 100 kilometer i timen på under tre sekunder.

Designet er meget lig de tidligere åbne og stærkt limiterede specialmodeller af V12-modeller som 550 Barchetta, Superamerica og SA Aperta. Altså som tonneau cover, som følger sædernes top og giver et look á la halvtredsernes åbne landevejsracere. Selve taget (som i åben tilstand ligger gemt under coveret) betjenes naturligvis elektrisk og forvandler bilen fra åben til lukket på 14 sekunder og med op til 45 kilometer i timen (så du ikke behøver standse helt op, når det begynder at regne).

Se billederne: Comeback til topløs V12-Ferrari
Se billederne: Comeback til topløs V12-Ferrari
Se billederne: Comeback til topløs V12-Ferrari
Se billederne: Comeback til topløs V12-Ferrari

Eftersom 812 GTS sættes i ubegrænset produktion, bliver det den første topløse V12-model fra Ferrari siden 365 GTS4 (også kendt som Daytona Spider) fra 1969.

812 gtsferrarifrankfurt motor show
2
Facebook
Andre historier
Ronnie Bremer og MB Racing høstede suveræn dobbeltsejr til Grand Prix Danmark
Næste historie
Dennis Lind efter hattrick på Jyllandsringen: Fedt at være tilbage i Danmark

Andre pressemeddelelser, du sikkert også kan lide

Hvis Rambo blev tvunget til at køre elbil

18. oktober 2020

Gordon Murrays T.50 er nutidens version af McLaren...

5. august 2020

Ondskab fra Affalterbach: AMG GT Black Series

15. juli 2020

Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS

12. juni 2020

Den ultimative autocamper?

22. maj 2020

Da Ferrari byggede rallybiler

21. maj 2020

Køb den på auktion: Ferrari-samlerens kronjuvel

22. marts 2020

Er det her verdens fedeste Toyota Land Cruiser?

21. marts 2020

Navnet er Cooper – Mini Cooper

15. marts 2020

Køb den på auktion: En Porsche, du drømmer...

5. marts 2020

Seneste historier

  • Frederik Schandorff: 2022 har været fantastisk – glæder mig til 2023

    8. januar 2023
  • Vildt gennembrud for dansk motorsportstalent: Sikrer drømmekontrakt hos Porsche

    17. december 2022
  • Jensen og Schandorff til Asian Le Mans Series med Car Guy Racing

    14. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen efter deltagelse i Gulf 12 Hours: God forberedelse til Daytona

    12. december 2022
  • Frederik Schandorff om ny McLaren-kontrakt i USA: Det er fantastisk

    12. december 2022
  • The Viking Invasion: Kevin, Jan Magnussen joins MDK Motorsports for the Rolex 24 at Daytona

    9. december 2022
  • Gulf 12 Hours: Nicklas Nielsen klar til Abu Dhabi-løb med AF Corse

    9. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen klar til Gulf 12 Hours med MDK Motorsports

    9. december 2022
  • Mikkel Jensen efter exit fra VM-finale: Positiv weekend trods udfordringer

    14. november 2022
  • Tredje gang i træk: Nicklas Nielsen sikrede VM-titel i Bahrain

    14. november 2022

Keep in touch

Facebook Instagram
Footer Logo

© 2018 – Drive It