Det sexede alternativ til en BMW M5 Competition har også fire døre og en V8 med 625 hestekræfter, men er klædt i et mere elegant design.
Med 8-serie Grand Coupé har BMW allerede vist os, at en coupé ikke behøver blive mindre sexet af at få tilføjet et sæt bagdøre. Og nu har tyskerne så løftet sløret for M-versionen, som med Competition-pakken kun gør den lange, elegante limousine endnu mere forførende.
Drivlinen er identisk med dén, du finder i en M5 Competition, hvilket betyder 625 hestekræfter fra en 4,4-liters V8 – en standard M8 Grand Coupé giver dig i forvejen 600 hypper – hvilket sender dig fra nul til hundrede på 3,2 sekunder, mens den runder 200 på 11 sekunder. Topfarten er 305 kilometer i timen, hvis du bestiller den med M Driver‘s Package.
Som på M5 (og M8 Coupé) kan du frakoble firehjulstrækket og lave bilen om til en dækrøgsproducerende baghjulstrækker, og bilen er naturligvis spækket med stumper, komponenter og teknologier fra M-afdelingen, herunder adaptiv undervogn og et avanceret bremsesystem, som gør det muligt at variere fornemmelsen i bremsepedalen.
Udvendigt spotter du den på de store pluskæber med trapezformede gitre i de store luftindtag, diverse kulfiberelementer, særlige 20-tommershjul med fuldfede 275- og 285-dæk samt de obligatoriske fire udstødninger med elektronisk kontrollerbare spjæld.