driveit.dk
  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN

driveit.dk

  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN
CARSNEWS

Nyhed: Porsche Cayenne Coupé

Af Nikolaj Karlshøj 27. marts 2019
Af Nikolaj Karlshøj 27. marts 2019

Hvis du synes, at en Cayenne mangler lidt swung og en Macan er for lille, så har Porsche måske løsningen klar med Cayenne Coupé.

Porsche var først med at lave en SUV, som både kan forcere en mark og køre som en sportsvogn, men hvor BMW, Audi og Mercedes-Benz for længst har skabt coupéversioner af deres store SUV-modeller, har mærket fra Zuffenhausen holdt igen. For var der egentlig brug for en endnu mere sporty version af Cayenne? Ja, for nu er Cayenne Coupé en realitet.

Nyhed: Porsche Cayenne Coupé
Nyhed: Porsche Cayenne Coupé
Nyhed: Porsche Cayenne Coupé
Nyhed: Porsche Cayenne Coupé
Nyhed: Porsche Cayenne Coupé
Nyhed: Porsche Cayenne Coupé

De oplagte konkurrenter hedder X6, Q8 og GLE Coupé, og Cayenne Coupé er ikke overraskende bygget efter samme opskrift. Samme undervogn og drivline toppet med et mere sexet karrosseri, som er 20 millimeter lavere og 18 bredere, hvilket især ses på de markerede bagskærme. Netop bagenden er det sted, du ser den største forskel på Cayenne og Cayenne Coupé, især fordi den adaptive spoiler er flytte ned mellem bagruden og LED-lygtebåndet, hvor den rejser sig 135 millimeter ved 90 kilometer i timen for at stabilisere og optimere aerodynamikken.

Der kompenseres for det lavere tag med et bagsæde, som er placeret 30 millimeter dybere for at give mere plads, og her kan du frit vælge mellem to separate sportssæder eller den traditionelle bænk med plads i midten. Bagagerummet er naturligvis mindre end i Cayenne, men med 625 liter og 1.540 liter, hvis du inddrager bagsædet, er der stadig plads til en seriøs tur over grænsen. Desuden er Cayenne Coupé som standard udstyret med et fast panoramatag, som lysner lidt op – men du kan også vælge et tag i kulfiber som på 991 GT2 RS. Det koster ekstra, men sænker også tyngdepunktet og fjerner 20 kilo fra vægtskålen.

Og med Cayenne Coupé følger naturligvis et arsenal af features og sportspakker, som får den sporty Cayenne til at fremstår endnu mere sporty. Som de 22-tommers fælge, sportsudstødningen samt tjekkede sager som stofsæder i oldschool, ternet design. Og selv om du godt kan regne med at skulle betale ekstra for det sexede udseende  (hvilket reelt betyder, at du betaler mindre for mere, men det er ikke noget nyt, at skønhed koster) forventer Porsche, at Cayenne Coupé inden længe vil stå for omkring en tredjedel af det samlede Cayenne-salg. Og tyskerne plejer som regel at være konservative.

Til at begynde med kommer den i to versioner: Cayenne Coupé med en treliters turbo-V6 og 340 hestekræfter samt Cayenne Turbo Coupé med en fireliters biturbo-V8 og 550 heste. Men eftersom Cayenne-platformen er optimeret til hybridteknologi, kan du også forvente den slags, ligesom der uden tvivl også kommer en Cayenne S Coupé, en Turbo S Coupé, GTS og så videre.

cayennecoupéporsche
0
Facebook
Andre historier
Jan Magnussen på Sebring: Klar til en af karrierens hårdeste løbsweekender
Næste historie
Mikkel Jensen debuterer i USA for BMW Motorsport

Andre pressemeddelelser, du sikkert også kan lide

Hvis Rambo blev tvunget til at køre elbil

18. oktober 2020

Gordon Murrays T.50 er nutidens version af McLaren...

5. august 2020

Ondskab fra Affalterbach: AMG GT Black Series

15. juli 2020

Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS

12. juni 2020

Den ultimative autocamper?

22. maj 2020

Da Ferrari byggede rallybiler

21. maj 2020

Køb den på auktion: Ferrari-samlerens kronjuvel

22. marts 2020

Er det her verdens fedeste Toyota Land Cruiser?

21. marts 2020

Navnet er Cooper – Mini Cooper

15. marts 2020

Køb den på auktion: En Porsche, du drømmer...

5. marts 2020

Seneste historier

  • Frederik Schandorff: 2022 har været fantastisk – glæder mig til 2023

    8. januar 2023
  • Vildt gennembrud for dansk motorsportstalent: Sikrer drømmekontrakt hos Porsche

    17. december 2022
  • Jensen og Schandorff til Asian Le Mans Series med Car Guy Racing

    14. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen efter deltagelse i Gulf 12 Hours: God forberedelse til Daytona

    12. december 2022
  • Frederik Schandorff om ny McLaren-kontrakt i USA: Det er fantastisk

    12. december 2022
  • The Viking Invasion: Kevin, Jan Magnussen joins MDK Motorsports for the Rolex 24 at Daytona

    9. december 2022
  • Gulf 12 Hours: Nicklas Nielsen klar til Abu Dhabi-løb med AF Corse

    9. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen klar til Gulf 12 Hours med MDK Motorsports

    9. december 2022
  • Mikkel Jensen efter exit fra VM-finale: Positiv weekend trods udfordringer

    14. november 2022
  • Tredje gang i træk: Nicklas Nielsen sikrede VM-titel i Bahrain

    14. november 2022

Keep in touch

Facebook Instagram
Footer Logo

© 2018 – Drive It