driveit.dk
  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN

driveit.dk

  • CARS
    • NEWS
    • REVIEWS
  • CLASSICS
  • RACING
  • BLOG
    • JAN MAGNUSSEN
    • MICHAEL CHRISTENSEN
    • CHRISTINA NIELSEN
CARSNEWS

Huracán Sterrato er en bizar offroad-Lamborghini

Af Nikolaj Karlshøj 13. juni 2019
Af Nikolaj Karlshøj 13. juni 2019

Den er stadig et koncept, men vi har allerede forelsket os i den højbenede udgave af Lamborghini Huracán, som får dig til at glemme alt om en Urus.

Frihøjden er hævet 47 millimeter, udhængene er forkortet, så den bedre kan klatre, og den er naturligvis forsynet med bundskjold og andre beskyttelseselementer, så du kan give den gas på bjergsiden. Sporvidden er øget, og der er specialudviklede og ekstra slidstærke ballondæk på 20-tommersfælgene. De ekstra brede skærmforøgere er åbne i toppen, så vand og mudder ikke blæser sagerne i stykker. Særlige elementer rundt om luftindtagene sørger for, at motoren sluger ilt og ikke småsten, og de ekstra kraftige LED-lamper på taget og fronten ligner noget, der kan forvandle nat til dag.

Kabinen er strippet for alt, hvad der ikke får bilen fremad, og til gengæld er der opgraderet med sikkerhedsbur i titanium (som er lettere end aluminium, men stærkere end stål) og særlige skålsæder i kulfiber med firepunktsseler. Motoren er den samme 5,2-liters V10 med 640 hestekræfter som i den seneste udgave af Huracán, mens transmission, software og køreprogrammer skulle være særligt kalibreret til offroadkørsel.

Huracán Sterrato er en bizar offroad-Lamborghini
Huracán Sterrato er en bizar offroad-Lamborghini
Huracán Sterrato er en bizar offroad-Lamborghini
Huracán Sterrato er en bizar offroad-Lamborghini

Og faktisk er Sterrato ikke den første Lamborghini, som kombinerer den hardcore sportsvogn med safari-looket. Allerede i halvfjerdserne, da rally var på højde med Formel 1, testede mærkets berømte testkører, Bob Wallace, offroad-versioner af modellerne Jarama og Urraco. Det blev dog aldrig til andet end prototyper. Lad os håbe, Sterrato får en anden skæbne.

huracánlamborghini
0
Facebook
Andre historier
Ferrari Challenge: Formula Racing vender tilbage til Le Mans
Næste historie
Jan Magnussen starter treer efter stærk Le Mans-kvalifikation

Andre pressemeddelelser, du sikkert også kan lide

Hvis Rambo blev tvunget til at køre elbil

18. oktober 2020

Gordon Murrays T.50 er nutidens version af McLaren...

5. august 2020

Ondskab fra Affalterbach: AMG GT Black Series

15. juli 2020

Upsizing: V8-power til den nye Cayenne GTS

12. juni 2020

Den ultimative autocamper?

22. maj 2020

Da Ferrari byggede rallybiler

21. maj 2020

Køb den på auktion: Ferrari-samlerens kronjuvel

22. marts 2020

Er det her verdens fedeste Toyota Land Cruiser?

21. marts 2020

Navnet er Cooper – Mini Cooper

15. marts 2020

Køb den på auktion: En Porsche, du drømmer...

5. marts 2020

Seneste historier

  • Frederik Schandorff: 2022 har været fantastisk – glæder mig til 2023

    8. januar 2023
  • Vildt gennembrud for dansk motorsportstalent: Sikrer drømmekontrakt hos Porsche

    17. december 2022
  • Jensen og Schandorff til Asian Le Mans Series med Car Guy Racing

    14. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen efter deltagelse i Gulf 12 Hours: God forberedelse til Daytona

    12. december 2022
  • Frederik Schandorff om ny McLaren-kontrakt i USA: Det er fantastisk

    12. december 2022
  • The Viking Invasion: Kevin, Jan Magnussen joins MDK Motorsports for the Rolex 24 at Daytona

    9. december 2022
  • Gulf 12 Hours: Nicklas Nielsen klar til Abu Dhabi-løb med AF Corse

    9. december 2022
  • Kevin og Jan Magnussen klar til Gulf 12 Hours med MDK Motorsports

    9. december 2022
  • Mikkel Jensen efter exit fra VM-finale: Positiv weekend trods udfordringer

    14. november 2022
  • Tredje gang i træk: Nicklas Nielsen sikrede VM-titel i Bahrain

    14. november 2022

Keep in touch

Facebook Instagram
Footer Logo

© 2018 – Drive It