Den er stadig et koncept, men vi har allerede forelsket os i den højbenede udgave af Lamborghini Huracán, som får dig til at glemme alt om en Urus.
Frihøjden er hævet 47 millimeter, udhængene er forkortet, så den bedre kan klatre, og den er naturligvis forsynet med bundskjold og andre beskyttelseselementer, så du kan give den gas på bjergsiden. Sporvidden er øget, og der er specialudviklede og ekstra slidstærke ballondæk på 20-tommersfælgene. De ekstra brede skærmforøgere er åbne i toppen, så vand og mudder ikke blæser sagerne i stykker. Særlige elementer rundt om luftindtagene sørger for, at motoren sluger ilt og ikke småsten, og de ekstra kraftige LED-lamper på taget og fronten ligner noget, der kan forvandle nat til dag.
Kabinen er strippet for alt, hvad der ikke får bilen fremad, og til gengæld er der opgraderet med sikkerhedsbur i titanium (som er lettere end aluminium, men stærkere end stål) og særlige skålsæder i kulfiber med firepunktsseler. Motoren er den samme 5,2-liters V10 med 640 hestekræfter som i den seneste udgave af Huracán, mens transmission, software og køreprogrammer skulle være særligt kalibreret til offroadkørsel.
Og faktisk er Sterrato ikke den første Lamborghini, som kombinerer den hardcore sportsvogn med safari-looket. Allerede i halvfjerdserne, da rally var på højde med Formel 1, testede mærkets berømte testkører, Bob Wallace, offroad-versioner af modellerne Jarama og Urraco. Det blev dog aldrig til andet end prototyper. Lad os håbe, Sterrato får en anden skæbne.