Der er bygget over én million eksemplarer af den nuværende generation af Mercedes E-Klasse, og til sommer kan du forvente en faceliftet version af fabrikkens vigtigste model.
Den nuværende generation af Mercedes E-Klasse er bygget i over én million eksemplarer siden lanceringen i 2016, og efter fire års tjeneste er modellen klar til et facelift. Fabrikken har frigivet billeder af camouflerede prototyper skudt i Las Vegas, og designet kommer som forventet til at lægge sig op ad det haj-lignende koncernansigt med smallere forlygter og det mere aggressive look, som blev introduceret med A-Klassen og sidenhen også har fundet vej til GLE, GLC, B-Klasse og flere andre. Sedan og stationcar lanceres først, og dernæst følger coupé- og cabriolet-versioner.
Der er endnu ingen informationer om motorprogram, men vi gætter på endnu mere EQ-power og plug-in-hybrid, eftersom det ganske enkelt er nødvendigt for at leve op til EU’s emissionsregler. Til gengæld ved vi, at den nye E-Klasse vil komme med en bred palet af videreudviklede køreassistentsystemer – bilen sætter eksempelvis selv farten ned, når den får online-besked om kø eller trafikuheld forude, mens advarselslamper i sidespejlene hjælper dig med at undgå at klippe en cyklist, når du stiger ud af bilen. Desuden er 360-graders-kameraerne forbedret med en ny funktion, som gør det endnu nemmere at manøvrere tæt forbi kantstene eller garagevægge.
Standard i den nye E-Klasse bliver også MBUX-infotainmentsystemet med stemmestyring, som blev introduceret i A-Klassen, ligesom interiøret beriges med større skærme og et nyt rat med touch-funktioner. Samtidig er der også nye sager i Mercedes me-appen, som nu giver dig besked, hvis din E-Klasse bliver påkørt eller trukket væk, mens den holder parkeret, ligesom der også er forbedret tracking-funktion, som hjælper dig med at spore bilen i forbindelse med tyveri.