Der er ikke så meget basis over den nye 911 Carrera, som bliver den billigste vej til den ikoniske Porsche – og som leverer 385 hestekræfter fra en treliters turboboxer.
Det er ingen skam at nøjes med basisversionen, når den sprinter fra 0-100 kilometer i timen på fire sekunder. Dét gør den nye 911 Carrera nemlig (hvis du tilføjer Sport Chrono-pakken, natürlich), hvilket blot er 0,1 sekund fra den gamle S-version. Hemmeligheden er de 15 ekstra hestekræfter fra den nye treliters boxer med større turboladere, hvilket giver en samlet effekt på 385 heste og 450 newtonmeter.
Topfarten er knusende tæt på 300 kilometer i timen, og så har den de samme tjekkede features som Carrera S, inklusive den digitale instrumentering med klassisk, analog omdrejningstæller i midten, 10,9-tommers touchskærm og det nye Porsche Wet Mode-system, som automatisk opdager, når underlaget bliver vådt og justerer power og assistentsystemer herefter (jo, du kan slå det det fra).
Visuelt kan du spotte den nye basis-911 på de mindre hjul (19-tommer forrest, 20-tommer bagest – én tomme mindre end Carrera S), mens standardmodellen har nye, rektangulære rørhaler (dog ikke vist på de officielle pressebilleder). Bremserne er også en smule mindre med 330 millimeter skiver for og bag (mens Carrera S har 350 millimeter). Åh, ja – og så er bremsekaliprene sorte. Og så kan den nye 911 Carrera både fås som coupé og som cabriolet.
Gearkassen er den samme nye 8-trins dobbeltkobling som i Carrera S, og således må tilhængere af den håndbetjente skiftepind og tre pedaler stadig vente på en manuel version af den nye 911. Porsche har antydet, at den er på vej.