Trods ringe chancer for en Le Mans-deltagelse med High Class Racing har den firedobbelte vinder ikke opgivet muligheden for at stille op til den franske klassiker i 2020.
Jan Magnussen gennemførte i december en succesfuld test med det danske LMP2-team High Class Racing i forbindelse med WEC-løbet i Bahrain. Den firedobbelte Le Mans-vinder udmeldte umiddelbart herefter, at han ville repræsentere det danske hold i årets 24-timersløb, såfremt teamet skulle modtage en ekstra invitation fra den officielle Le Mans-organisation, ACO.
High Class Racing havde på daværende tidspunkt allerede en bil tilmeldt LMP2-klassen i årets 24-timersløb, og Jan Magnussen skulle således være hovedprofil i en ekstra bil. Med seneste uges offentliggørelse af de resterende garagepladser i 2020-udgaven af den franske klassiker står det imidlertid klart, at High Class Racing indtil videre må nøjes med en placering som nummer fire på reservelisten.
Dette betyder, at mindst fire af de 62 biler, som allerede er sikret en Le Mans-start, skal melde fra, før High Class Racing får en ekstra garageplads.
– Det er naturligvis ærgerligt, at planen ikke lykkes. Teamet havde det hele på plads, og det ville have været fantastisk at stille op i en dannebrogsfarvet LMP2-racer for at repræsentere et stærkt og konkurrencedygtigt dansk team i verdens største racerløb, lyder det fra Jan Magnussen, som hverken har droppet idéen om et samarbejde med High Class Racing eller deltagelse i Le Mans, lyder det fra Jan Magnussen.
– At skifte til prototyper kunne blive et interessant skridt i min karriere. LMP2 har udviklet sig til en benhård klasse med fantastiske racerbiler og stærke teams. At stille op til Le Mans med High Class Racing kunne samtidig blive starten på et spændende og ambitiøst samarbejde. Men vi dropper ikke projektet. Vi udsætter det og håber på, at der kommer en mulighed i 2021. Samtidig arbejder jeg videre på alternative muligheder for at stille op til i årets Le Mans.