Den danske Ferrari-fabrikskører Nicklas Nielsen sluttede på en fjerdeplads i Pro-klassen i sæsonens første afdeling af GT World Challenge Europe.
Nicklas Nielsen fik en tilfredsstillende sæsonstart i GT3-mesterskabet Fanatec GT World Challenge Europe Endurance Cup, som blev afviklet på Monza søndag eftermiddag, og som var stærkt præget af uføre og safetycars. Allerede få minutter inde i det tre timer lange ræs åbnede himlen sig over den italienske racerbane, og mens de fleste konkurrenter valgte at blive på slicks, kørte Nielsens teamkammerat, Cöme Ledogar, holdets Ferrari 488 GT3 #51 i pit og skiftede til regnvejrsdæk. Nielsen overtog senere bilen efter sin franske teamkammerat og arbejdede sig derefter op gennem Pro-feltet, hvor han blandt andet overhalede søsterbilen fra Iron Lynx-teamet – og med én time og 44 minutter igen skiftede danskeren på overraskende vis til slicks, trods banen stadig var våd.
– Det var lidt af et sats, men strategien lykkedes. Jeg mistede nogle positioner til at begynde med, men i takt med at banen tørrede op, fik jeg mere greb og mere fart, og det lykkedes mig at køre os helt op på en fjerdeplads, som Pier (Guidi, red.) efterfølgende formåede at holde frem til mål. Vi ville naturligvis gerne have sluttet endnu højere, men i betragtning af, at vi startede løbet fra en syvendeplads, er vi tilfredse. Vi kan tage fra sæsonåbneren med en solid mængde mesterskabspoint og kan i det hele taget sætte kryds ved en weekend, hvor vi som helt nyt team fik skudt godt gang i GT World Challenge-sæsonen, lyder det fra Nicklas Nielsen.
Weekendens løb på Monza var første kapitel i 2021-udgaven af GT World Challenge Europe, som fortsætter med 1.000-kilometersløbet på franske Paul Ricard den 30. maj. Inden da skal Nicklas Nielsen i kamp for AF Corse-teamet i FIA World Endurance Championship, som skydes i gang med et sekstimersløb på Spa-Francorchamps i Belgien den 1. maj.