Det gik slet ikke som håbet for den danske Ferrari-fabrikskører i årets sidste afdeling GT World Challenge Europe Endurance Cup på Circuit de Barcelona-Catalunya.
Nicklas Nielsen og Alessio Rovera havde håbet på at slutte en udfordrende GT World Challenge-sæson med et topresultat i finalen på Formel 1-banen i Barcelona. Makkerparret havde fået den tidligere Formel 1-kører og Le Mans-vinder Giancarlo Fisichella ombord som erstatning for en Petit Le Mans-optaget James Calado, men den ellers stærke Ferrari-trio blev stækket allerede inden løbet fik grønt flag søndag eftermiddag.
– Det blev ikke lige den weekend, vi havde troet, det skulle være. Giancarlo (Fisichella, red.) blev påkørt allerede under kvalifikationen, så vi missede tiden og måtte starte næstsidst. Vi fik endnu en skade på løbets første omgang, så udover at skulle kæmpe os op gennem et kæmpe felt af GT3-biler, manglede vi pludselig også performance grundet en ødelagt udstødning og diffuser. Vi fik repareret lidt på skaden under pitstoppet, men bilen blev aldrig god igen, og vi endte med at køre et løb mere eller mindre for os selv, lyder det fra Nicklas Nielsen.
– Virkelig ærgerligt, ikke kun for os, men også for vores søsterbil fra Iron Lynx, som endte med at tabe mesterskabet med to point. En anderledes afslutning end sidste år, hvor vi tog mesterskabspokalen. Men sådan er betingelserne. Vi vender stærkt tilbage.
Næste opgave for Nicklas Nielsen er sjette og sidste afdeling af European Le Mans Series, som afholdes på den portugisiske Formel 1-bane Portimao den 14.-16. oktober. Her stiller danskeren op for AF Corse i LMP2 Pro/Am-klassen.